Skip to main content

První rok na trhu

Do roku 2020 jsme vstupovali jako nová firma, která si kladla za cíl digitalizovat firemní vzdělávání do průmyslu 4.0 za použití virtuální a rozšířené reality. Nyní se nám blíží konec roku 2020 a my jsme více než mile překvapeni zájmem ze strany nových klientů a celkového počtu nových poptávek.

Jsme firma, která nabízí služby „budoucnosti“. Mnoho firem si zatím VR a AR osahává a objevuje vůbec tak jejich pravé využití, ať už ve vzdělávání zaměstnanců, prezentaci svých produktů, vzdálené podpoře strojů nebo například ve virtuální prohlídce. Trh s VR a AR bude mít podle nás hlavní boom během následujících 5 let. Jsme opravdu rádi, že už máme stávající klientelu a nové poptávky přicházejí.

Týmové focení – prosinec 2019

Desítky showcasů, zajímavá setkání a nečekaná ocenění

Naplňování vize VR/AR vzdělávání

Jsme toho názoru, že vzdělávání ve virtuální a rozšířené realitě není budoucnost ale přítomnost. Proto jsme založili VR Education, abychom urychlili adopci nových technologií a pomohli se firmám tak digitalizovat do úrovně průmyslu 4.0.

Pojďme se společně podívat, jak vypadali naše začátky a následně se hned podívat na rok 2020, kdy jsme realizovali a dokončili desítky zakázek. Vybrali jsme pro Vás těchto deset zakázek, na kterých vám popíšeme, CO jsme dělali, JAK jsme to dělali a CO jsme tím vyřešili. Díky těmto příkladům věříme, že i vy dostanete lepší přehled o tom, jak využít VR a AR i ve vaší firmě.

Týmové focení – prosinec 2020

Kapitola 1

Vývoj

Kapitola 2

Realizované zakázky

Kapitola 3

Ocenění a média

1. Kapitola

Náročný technický vývoj a objevování v roce 2019

Ještě než vše začalo, museli jsme celý rok 2019 věnovat do vývoje a průzkumu. Byly to stovky hodin zkoumání, testování a definování, jak by mělo vzdělávání ve virtuální realitě vypadat a působit na koncového uživatele.

Byla to doba, kdy jsme každý z nás museli vynaložit nemalé finance, čas a především úsilí do definování, jak vlastně bude vypadat vzdělávání ve virtuální realitě a jak ho dělat co nejlépe.

Díky vytrvalosti a trochy štěstí, jsme vše dokázali vyřešit a nyní jsme v roce 2020.

Fotky z vývoje a objevování

Jako první jsme začínali s VR video tvorbou, protože to je nejefektivnější způsob jak generovat nejvíce realistický obsah do virtuální reality.

Abychom měli vůbec co ukázat, vytvořili jsme pár bloků školení na soft skills, kde se uživatel mohl naučit jak lépe zvládat stres, komunikaci nebo například organizaci práce.

První pokusy o školení ve VR

Ihned, jak jsme měli svůj hlavní produkt hotový (tvorba obsahu do VR pomocí high-end 8K 360° 3D videa) začali jsme objevovat další možnosti využití virtuální a rozšířené reality.

Navázali jsme partnerství s VRgineers, kteří vyrábí nejlepší VR headset na světě Xtal a také s ostravským studiem Tasty Air, kteří pro nás vytváří interkaktivní aplikace do virtuální a rozšířené reality

Objevování možnosti trhu VR/AR

Po velmi náročné době vývoje, kde jsme překonali řadu překážek, jak už finančních nebo technických jsme úspěšně v prosinci 2019 vstoupili na trhu a začali poskytovat své služby.

Vůbec jsme nevěděli co čekat, protože virtuální a rozšířený realita je stále tak nová, že většina lidi vůbec neví, že tyto technologie jsou tady a může si je každý snadno dovolit. Začali jsme tedy naplno plnit svoji misi edukace, aby se firmy co nejvíce dozvěděli o možnostech VR/AR.

2. Kapitola

Ukázka Top realizovaných zakázek

1. VR prohlídka Katedrály Sv. Václava v Olomouci

Virtuální prohlídku Katedrály Sv. Václava jsme realizovali na přelomu roku 2019/2020 pro Muzeum umění v Olomouci.

Tuto zakázku jsme realizovali pomocí VR/360 videa v 8K, které nám umožnilo natočit cenná místa Katedrály a zakonzervovat její vnitřní vzhled. V Katedrále jsme natočili i koncert klasické hudby během Podzimního festivalu duchovní hudby 2019. Další perlička prohlídky je pak výhled z věže, ze které uvidíte Olomouc zalitou vycházejícím sluncem.

Účel této prohlídky bylo přiblížit cenná místa Katedrály a umožnit přístup lidem do Katedrály i během doby, kdy se do ní (a její věže) nedá jít. Toto video je ke zhlédnutí v Arcidiecézním muzeu v Olomouci a na našem youtube kanále.

2. Faurecia – VR školení na téma BOZP (MSFT awards finalista)

Faurecia je firma, která je z automobilového průmyslu, vyrábí sedačky do aut pro Porsche, BMW, Jaguar atd. Školení na téma BOZP si firma Faurecia vyžádala na základě nedávných zranění na pracovišti a jejich budoucímu zamezení.

Tuto zakázku jsme realizovali díky VR/360 videu v 8K. Školení mělo zhruba 6 minut, ve kterém jste se ocitli na pracovišti a procházeli náplň práce na pozici vláčkaře. Jste svědkem řádného postupu práce na této pozici a na konci vás čeká menší šok, neboť si prožijete srážku s vysokozdvižným vozíkem a skutečně si prožijete jaké to je, když v práci nebudete dávat pozor a nedodržíte bezpečnost práce.

Na této pozici došlo ke zlepšení nápravných opatření díky tomuto školení o 35% ! Díky takovému zlepšení jsme za tuto zakázku získali i ocenění Microsoft Awards finalista (2. místo v kategorii kulturní změna v organizaci).

3. Muzeum umění v Olomouci – VR prohlídka Zdíkova paláce

Tato virtuální prohlídka Zdíkova paláce nepřímo navazuje na virtuální prohlídku Katedrály Sv. Václava. Tuto zakázku jsme realizovali pro Muzeum umění Olomouc.

Jako technologie bylo opět zvoleno VR/360 video v 8K, kterým jsme natočili celý Zdíkův palác. Zdíkův palác bude následující rok a půl uzavřený z důvodu dlouhodobé rekonstrukce.

VR video bude muzeu sloužit pro zpřístupnění Zdíkova paláce během doby rekonstrukce a umožní tak návštěvníkům se na dané místo přenést kdykoliv během roku.

4. VR prohlídka pivovaru Starobrno v Brně

Virtuální prohlídku pivovaru Starobrno s prvky BOZP jsme realizovali pro klienta Heineken.

Tato virtuální prohlídka využívá VR/360 video v 8K, díky kterému jsme zachytili body prohlídky, a i některé místa, kam se člověk, co jde na prohlídka do pivovaru, nepodívá. Během videa se vám nejen představí únikové východy z jednotlivých míst prohlídky, ale i nechtěné momenty, které mohou nastat, pokud nebudete dodržovat pravidla.

Tato virtuální prohlídka měla za cíl umožnit ve zrychlené formě předat informace lidem, co jdou na prohlídku pivovaru, informace o bezpečnosti.

5. Česká pošta – VR video pro nábor nových zaměstnanců

S Českou poštou jsme realizovali VR/360 video za účelem náboru nových zaměstnanců.

Zakázku jsme realizovali za pomocí VR/360 videa v 8K, díky kterému jsme zachytili poštovní uzel v Plzni z pohledu balíku. Celé video je děláno na způsob cesty balíku. Když si nasadíte VR brýle, najednou se z vás stane balík, který putuje po uzlu České pošty. Můžete být tak svědkem co se s balíkem děje po jeho přijetí na poštovním uzlu.

Cíl tohoto projektu je nábor nových zaměstnanců na veletrzích díky virtuální realitě. Jen si představte sílu VR videa, které dostanete okusit na veletrhu, na místo desítek letáků, které vás už ani neosloví. Česká pošta bude využívat toto video pro získání nové pracovní síly nejen na veletrzích ale i akcích České pošty.

6. AC Sparta Praha – soustředění v Rakousku

S AC Sparta Praha jsme realizovali VR/360 video ze soustředění v Rakousku 2020.

VR video v tomto případě umožnilo během 6 minut ukázat, jak probíhalo soustředění v Rakousku. Uvidíte, jak probíhá takový den fotbalistů, co snídají, jak trénují, a dokonce i jak hrají přípravný zápas.

Cíl tohoto projektu bylo přiblížit fanouškům Sparty soustředění v Rakousku. AC Sparta Praha bude video používat pro interní akce jako lákavou formu přiblížit fanouškům soustředění v Rakousku.

7. Asociace poskytovatelů sociálních služeb – školení pro sociální pracovnice

Asociace poskytovatelů sociálních služeb se stará o několik domovů důchodců a poptávali možnost jak efektivně proškolit své sociální pracovnice.

Tuto zakázku jsme realizovali díky VR/360 videu v 8K, které nám umožnilo zachytit průběh jednotlivých částí dne a ukázat, jak by se sociální pracovnice měla chovat a na co by si měla dávat pozor.

VR video v tomto případě plní edukativní smyls pro sociální pracovnice, které se školí díky VR. Pracovnice se tak mohou podívat na případové situace a rozebrat si, kde nedělat chyby v komunikaci, jak se ke klientce chovat a podobně.

8. C-Flat – koncert klasické hudby ve VR

C-Flat poptávala realizace produkce koncertu klasické hudby s profesionálním 360 zvukem.

Tuto produkci celkově 15 písní od třech různých vystupujících jsme realizovali díky VR/360 videu v 8K, které zachytilo celkový koncert z prostředí nádherného zámku v Ploskovicích. Po nasazení brýlí jste tak součástí koncertu na zámku v Ploskovicích. Koncert si vychutnáte o poznání realističtěji díky 360 zvuku, který vám umožní při otáčení hlavou měnit zvuk tak, jako byste na místě stál doopravdy.

Cíl tohoto projektu bylo přiblížit koncert klasické hudby z krásného prostředí za použití 360 zvuku.

9. Virtuální prohlídka Arcidiecézního muzea v Olomouci

S Muzeem umění v Olomouci jsme v úzkém kontaktu, a tak když přišel lockdown, který neminul ani muzea, tak nás oslovilo ohledně virtuální prohlídky své stále expozice.

Tento projekt jsme řešili díky 360 fotkám, které se propojí a uživatel je tak schopen se reálně projít po dané expozici. Člověk si může přiblížit na dané exponáty a může si vybrat trasu po které půjde.

Cíl této prohlídky tak bylo přiblížit návštěvníkům muzea stálou expozici z pohodlí domova. Expozici si můžete projít na tomto odkaze.

10. Interaktivní aplikace pro Muzeum umění v Olomouci – návrat do 13. století a popovídání si se zakladatelem, biskupem J. Zdíkem

Zajímavý projekt, na kterém pracujeme a finišujeme je interaktivní aplikace do VR. Tato aplikace bude sloužit pro návštěvníky Muzea umění v Olomouci, kteří se díky VR mohou přenést do 14.století, kde je přivítá sám zakladatel Zdíkova paláce, biskup Jindřich Zdík.

Tento projekt jsme realizovali na míru požadavkům Muzea umění v Olomouci. Celá interaktivní aplikace se musí naprogramovat a prostředí vymodelovat. Tento projekt je náročný a rozdělený do několika fází. Momentálně jsme dokončili první fázi, kde jsme vymodelovali jen Zdíkův palác a prostředí kolem. Druhá fáze přinese již vícero vrstev ve scéně, prostory a postavy. Třetí a poslední fáze již bude obsahovat plně interaktivní prostředí Zdíkova paláce ze 14. století, kde si můžete užívat svobodu pohybu, interakcí a dialogů.

3. Kapitola

Mohli jste nás vidět v
těchto médiích

Ocenění

Televize

Naše přednášky a rozhovory

Závěr

Plné nasazení VR/AR do firem

Závěrem bychom vás chtěli informovat, co plánujeme na rok 2021. V příštím roce už nás bude o pár šikovných lidí více, budeme tak moci zvládat více zakázek paralelně a škálovat naše možnosti.

Jako firma budeme kompletně přecházet na Oculus Quest 2, takže budeme realizovat veškeré aplikace a videa záměrně pro tyto VR brýle. Tyto brýle nám dovolí doručovat ještě lepší práci a vám klientům to přinese mnoho výhod jako dostupnější cena headsetu, vyšší rozlišení, pohodlnější nošení brýlí atd.

Děkujeme, že jste s námi v roce 2020 byli v kontaktu a věříme, že jsme společně vytvořili něco, co vám teď každodenně ulehčuje práci ve firmě.

VR Education vám přeje jen to nejlepší do roku 2021.