Virtuální realita pro firmy má mnoho využití a její adopce se rychlým tempem zvyšuje. Firmy se dnes snaží něčím odlišovat a najít konkurenční výhodu a inovativní řešení jejich produktu či služby.
Virtuální realita má nejen konkurenční výhodu, ale i možnost efektivněji řešit firemní procesy nebo přiblížit produkt zákazníkovi způsobem, jakým to nikdy předtím nebylo možné.
Je nutné si uvědomit, že VR vstupuje do zlatého věku a čeká nás do 10 let stejná adopce technologie VR jako mobilního telefonu začátkem tisíciletí.
Firmy si dnes zvykli používat Facebook nebo Instagram za účelem marketingu a komunikace se zákazníky. To je něco co tu před 10, 15 lety nebylo.
Doba se stále mění a technologie se vyvíjejí Co myslíte, že bude nový nástroj v podobě Facebooku za 5, 10 let?
My ve VR Education věříme, že to bude virtuální realita, která bude mít pro firmy nové, zatím netušené, možnosti jak rozšířit svůj byznys. Firma, která se již dnes začne zabývat využitím virtuální reality můžeme vtipně přirovnat jako kdyby si založila své webové stránky v roce 1998.
Virtuální realita skýtá pro firmy obrovský potenciál.
Pojďme si přiblížit hned několik příkladů, jak může být virtuální realita pro firmy uplatnitelná:
1. Kapitola
Vzdělávání
Vzdělávání bylo, je a bude gró každého byznysu. Vzdělávání ve VR je novodobý způsob jak proškolit své zaměstnance efektivně, levně a novou metodou, která přináší mnoho výhod oproti klasickému školení.
Vzdělávání ve VR tedy firmě umožní škálovatelnou metodou školit své zaměstnance a připravit je na kritické situace, které je těžké simulovat.
Vzdělávání ve VR se dá uchopit jako firemní zaškolení nových zaměstnanců, korporátní „klasické školení” nebo školení na míru, které je více pružné na celkové provedení.
Školení ve VR tak mohou být mířena jak na vrchní management firem, tak na běžné pracovníky, ale i specifické povolání jako doktor, voják nebo fotograf.
Pod vzdělávání jsme zařadili i trénink, který se obvykle využívá pro trénování kritických situací, které jsou v reálném světě neproveditelné, nebo finačně velmi náročné.
Ukázka simulace operace ve VR
2. Kapitola
Virtuální prohlídka
Pokud si pod pojmem virtuální prohlídka představíte Google Street View, nejste úplně mimo, ale rozhodně to není hlavní věc, o které bychom se rádi bavili.
Virtuální prohlídka se dá nejlépe realizovat 360° videem, které umožní účastníkovi se do vide skutečně vnořit a prožít ho!
Díky 360° videu jste tak schopni přiblížit místa a situace, které by v reálu byli produkčně náročné, nebo pro účastníka nerealizovatelné.
Virtuální prohlídku mohou nejlépe využít muzea, pamětihodnosti nebo informační centra, která tak mohou nabídkou výcuc toho nejlepšího co daná lokalita nabízí.
Krásný příklad je virtuální prohlídka Katedrály Sv. Václava v Olomouci, kterou jsme realizovali.
Virtuální prohlídka je skvělý nástroj jak umožnit lidem být na místě, na kterém je chcete mít a ukázat jim přesně to, co mohou prožít.
3. Kapitola
Cestování
Zažijte zájezd z pohodlí pobočky cestovní kanceláře
Virtuální realita pro firmy, respektive cestovní kanceláře, mají obrovský potenciál.
Vezmeme-li v potaz, že máme cestovní kancelář, je pro nás velmi obtížné prodat nějaký zájezd jen z papírového katalogu.
Pokud bychom ovšem klientovi nasadili VR brýle a on by si skutečně mohl hotel prohlédnout, uviděl by jak vypadá pokoj, výhled na moře či hory a mohl opravdu poznat danou lokalitu, prodávání by bylo hned snazší, nemyslíte?
4. Kapitola
E-Commerce
Stejně jak se firmy musí přizpůsobit přesunu z kamenných obchodů do online světa, musí být rovněž připraveni na transfer z prostředí webu, do interaktivního prostředí. Jaké jiné prostředí pro tento zážitek zvolit, než-li VR?
Ve virtuální realitě jsou už dnes firmy zainteresované, můžete si tak koupit například Teslu či jiný produkt a službu ve virtuální realitě – samozřejmě s fyzickým doručením v reálném světě.
První nákup Tesly ve VR prostředí
VR nám přináší možnost si daný předmět ve VR vyzkoušet aniž bychom opustili pohodlí svého domova. Upřímně je oblast e-commerce náš “černý kůň”, od kterého očekáváme v následujících letech opravdový boom.
Velké firmy jako Amazon a Apple si už pohrávají s myšlenkou e-commerce ve VR a vy můžete taky!
My ve VR Education věříme, že tento směr prodeje je budoucnost a také plánujeme postavit náš vlastní showroom, který bude disponovat nejen naší 360° produkcí, ale i interaktivními zážitky pro zákazníky
Nakupování ve VR prostředí
Pokud vás tento segment zajímá a máte zájem o realizaci e-commerce ve VR pro váš byznys, neváhejte se nám ozvat a vše s vámi rádi probereme.
5. Kapitola
Zážitek
Pokud jste si někdy vyzkoušeli VR hru Beat Saber nebo Golem VR, určitě rozumíte slovu zážitek ve spojení s VR.
Ukázka Golem VR
Můžeme vás ale ujistit, že u her rozhodně nezůstaneme. Zážitek se ve VR dá produkovat v mnoho variacích. VR/360° film, kde hrajete hlavní postavu a můžete interagovat se svým okolím a rozhodovat o osudu celého filmu.
Koncept filmu do VR
Zprostředkování adrenalinového sportu nebo VR koncertu vašeho oblíbeného interpreta.
VR projížďka v F1
Takový koncert ve 360°, kde můžete být u vašeho oblíbeného umělce metr daleko zní opravdu lákavě, nemyslíte?
Videoklip ve VR
Zážitek ve VR může být i v neposlední řadě cílený kontent pro vaše klienty či zákazníky. Takové VR/360° video může představovat váš produkt, firmu, příběh. Díky technologii VR jste schopni svým zákazníkům i klientům ukázat to, co vám klasické 2D video nedovolí.
Reklamní video ve VR je něco zcela nového a dovolí vám upustit uzdu své fantazii a nechat v divákovi trvalý zážitek a emoce.
Zážitek provází všechny koncepty, které míří do VR, ale udělat je interaktivním stylem, s dobrým scénářem a profesionální postprodukcí, je více než obtížné. Ale nezoufejte! VR Education je tady od toho, aby vám pomohla realizovat i ty nejvirtuálnější sny a přetvořit je ve váš příběh, neboť na tom celém záleží.
6. Kapitola
Vývoj a výzkum
Virtuální realita může pro firmu přinést i velký benefit co se týká oblasti vývoje a výzkumu produktu. Pokud jste firma, která má své vývojové oddělení, rozhodně přemýšlíte hodně času nad designem produktu a jeho realizací.
Virtuální realita nám dává možnost vše přenést do trojrozměrného prostředí, kde si můžete svůj nový produkt prohlédnout a zjistit, zda je vše podle vašich představ ještě předtím, než ho pošlete do výroby.
Design aut ve VR
7. Kapitola
Škálování eventů
Máte firemní event, kde představujete nový produkt? Přemýšlíte nad tím, jak na event dostat ještě více lidí, ale fyzicky to není možné? Streamování do virtuální reality vám může tuto práci usnadnit.
Livestream událostí
Ve VR jste schopni udělat event, kde může přijít řádově tisíc lidí a zároveň nemusíte řešit fyzické dispozice nebo catering. Lidé z celého světa mohou být s vámi na jednom místě, uvidíte se, uslyšíte se.
V budoucnu budeme svědky jak se velké eventy, kde se předvádí nové modely produktů transformují do VR, kde nejsou žádné limity, je to ekologičtější a event může mít větší trakci.
8. Kapitola
Závěr - nový nástroj pro komunikaci se zákazníkem
Virtuální realita je pro firmy další nástroj, který mohou efektivně využít pro komunikaci se zákazníkem. Technologicky agresivní firmy budou jedny z prvních, které se adaptují na tuto novou technologii.
Ano, rozhodně můžeme i říci, že celkový trh s VR tu ještě není v takové fázi, aby zákazníci měli headsety doma a mohly konzumovat VR obsah, který pro ně nachystáte.
Ale to jsme přeskočili první fázi, která vyžaduje abyste vy jako firma přinesla VR headset k zákazníkovi. Třeba hned ve vašem showroomu či prodejně. Až druhá fáze bude taková, že lidé budou zvyklí na VR headset stejně jako v dnešní době na mobilní telefon.
Obecně se dá říci, že opravdu každá firma může využívat technologii virtuální reality ve svém byznyse.
Tesla showroom
Virtuální realita je jen první z řad nových technologií, které nám chystají změnit život. V těsném závěsu za VR je již rozšířená realita, mixovaná realita, hologram nebo volumetrické video.
Každá nová technologie nám ukazuje její využití ve firemním prostředí. Virtuální realita je pro firmy nová příležitost, jak začít dělat věci jinak, lépe, efektivněji a vymezit se před konkurencí.
Dejte virtuální realitě šanci a zkusme společně realizovat novou realitu zážitku, která bude pro vaši firmu inovativní prvek, který hledáte.